If you do something, you can only succeed if you do it with passion
Het kunnen rationaliseren van identiteit en design maakt dat we doelgericht ons vak kunnen inzetten voor merken en organisaties. We doen dat met een zorgvuldig samengesteld team. Met de juiste cultuurwaarden in een heerlijke werkomgeving. Van ervaren seniors tot talentvolle juniors. Allemaal met een grote liefde voor krachtige strategieën en uitmuntende creativiteit. En vooral samen succesvol zijn.
De Fast Moving Consumer Goods (FMCG) markt is een duidelijke expertise van ons. Al bijna 30 jaar houden we ons bezig met het ontwikkelen en vitaliseren van merken, assortimenten en producten van alledaagse producten. In nagenoeg alle categorieën. Food en non-food. Nationaal en internationaal. Van merkpositionering of innovatieplatformen t/m effectief verpakkingsdesign. Of perfect artwork.
Een winkelomgeving zien wij als het echte moment van waarheid of je merk, identiteit of design effectief is. Vaak een pittige uitdaging omdat de retailmarkt zeer dynamisch en onderhevig is aan constante evolutie. Een uitdaging waarmee we goed uit de voeten kunnen door onze ervaring met de ontwikkeling van huismerken positionering, portfolio strategieën, visuele identiteiten en verpakkingsdesign.
De corporate markt raakt ons omdat het vaak om de ziel en bezieling gaat van een organisatie. In deze tijdsgeest is identiteitsmanagement cruciaal voor het optimaliseren van waarden. Alleen de transformatiebrug die hierbij geslagen wordt is doorgaans te gefragmenteerd, te eenzijdig en zonder voldoende betrokkenheid van stakeholders.
Een niche segment, maar altijd bijzonder om voor te mogen werken. Vooral omdat merkimago, visuele identiteit en verfijnd design hierin een belangrijke rol vervult. Met name in de middelgrote en kleine luxe consumentenproducten hebben wij expertise opgebouwd en zijn we in staat om exclusiviteit, status, esthetische waarde en doelgroep verleiding te realiseren.
Insights & directions
Of het nu om een porfolio, merk, identiteit of design gaat, het begint allemaal met zicht en inzicht. Op het juiste niveau en op de juiste manier. Waar ook ter wereld. In een zogenaamde Find fase van een project gaan we graag op zoek naar relevante inzichten. Van scratch of op basis wat is aangeleverd. De methoden hiervoor zijn zeer divers. Soms doet pragmatische veldwerk in de winkel, online of met workshops al wonderen, maar soms moet je breder en dieper onderzoek doen. Met een vrije blik of juist op basis van eerste hypotheses.
Met de verschillende kerninzichten begin het vooral het werk waarvoor we het allemaal doen: het vinden van richtingen voor mogelijke oplossingen en onverwacht (maar aangenaam) extra potentieel. Dit hoeft allemaal niet zo gedetailleerd te zijn. Het gaat vooral om de grotere richtingen waar wij in geloven en waar ook draagvlak voor gevonden kan worden bij de klant. En positieve resonantie geeft bij de doelgroep. Een fase waarin we veel werken met modellen, korte teksten en visuele stimuli.
In the beginning
Big idea & building blocks
Vanuit de Find fase gaan we naar de Focus fase. Dit op basis zijn wat wij als potentiële oplossingsrichtingen hebben gevonden of op basis van de aangeleverde strategie door de klant. In deze fase gaan we vooral op zoek naar de strategische en creatieve big idea’s. Voor bijvoorbeeld een merkpositionering, merkidentiteit, visuele identiteit, verbale identiteit, huisstijlconcept of verpakkingsdesignconcept. De big idea’s worden daarbij gefilterd tot de essentie om ze vervolgens in een helder verhaal in tekst en beeld voor iedereen duidelijk te maken en wat emotioneel triggert.
De big idea’s waarin we samen met klant vooral in geloven als sterkste oplossingen werken wij vervolgens uit in de verschillende bouwstenen. Dit om ervoor te zorgen dat we zeker weten dat we verschillende doelstellingen ook echt gaan halen. Of om in onderzoek te testen op het beste effect en feedback te krijgen waar het mogelijk nog beter kan.
2D & 3D design
Onze oorsprong ligt in het design vak en dat is voor ons nog steeds de kern van ons bestaan. Vanuit de Focus fase gaan we in de Feel fase zaken echt tastbaar maken. Los van het plezier dat wij in dit vak hebben, heeft design als dankbare rol dat het mensen gelijk raakt. Maar dan moet het wel gelijk goed raken. En daar ligt precies onze expertise. Daar onze ervaring maar ook door onze methoden die we hierbij hanteren. En de wijze waarop wij klanten meenemen in het designproces.
Wij designen vooral in 2D, voor offline en online toepassingen in FMCG, Retail en Corporate markten. Maar ook 3D doen we met regelmaat, van een verpakking t/m een winkelinrichting. Het gaat in deze fase ook over de ontwikkeling van diverse vormen van creatieve content. Denk daarbij aan illustraties, foto’s, animaties of digitale mock-ups. Waarbij het design uiteindelijk op een perfecte technische wijze wordt uitgeleverd.
Neem contact met ons op om een afspraak te maken of kom gewoon langs. We maken gemakkelijk vrienden.
Van Bylandt Huis
Benoordenhoutseweg 46 / 2596 BC / Den Haag
+31(0)70 302 20 80 / info@mountain.nl