DF_NH_WEB-Case_PLNT_Heading_LL-def.svg

Client / Jan Zandbergen
Project / PLNT
Category / Brand & Packaging design

DF_NH_WEB-Case_PLNT_2.jpg

PLNT is een nieuw merk van de Future Food Group. Dat PLNT een link met vlees heeft, zal je misschien verrassen. Het moederbedrijf van de Future Food Group, Jan Zandbergen Group, begon ooit als een kleine slagerij in de jaren 50 in Leiden. Ruim 70 jaar later is de kleine slagerij uitgegroeid tot een expert in de wereldvoorziening van eiwit, altijd met het oog op een gezonde toekomst. Met de oprichting Future Food Group wil men bijdragen aan een nieuwe wereld met innovatieve, plantaardige opvolgers voor vlees en vis.


 

Met PLNT eet je niet alleen heel erg lekker, maar draag je ook bij aan een betere toekomst, goed voor mens en planeet. Herkenbare smaken in een plant-based jasje, want bij PLNT voel en proef je het origineel, maar eet je geheel diervrij. In nauwe samenwerking met de Future Food Group mochten wij op zoek gegaan naar de naamgeving, de visuele identiteit, verpakkingsdesign en stijl elementen voor marketing communicatie. Een inspratieve en smakelijke reis!

DF_NH_WEB-Case_PLNT_3.jpg
DF_NK_WEB-Case_PLNT_4.jpg

Soms werkt een beschrijvende naamgeving het beste. Zo ook bij PLNT. Eén letter minder geeft soms snel meer waarde. Daarnaast hebben we goed gekeken naar de codes van een sterk groeiende categorie. Hoe kunnen we daaraan voldoen en merk en stijl eigenheid aan toevoegen. Bijvoorbeeld met een duidelijk schuin logo met bolde typografie en herkenbare bladvorm. Met een moderne krachtige 2 kleuren opbouw waarop lekkere productfotografie zijn plek krijgt. Samen met relevante USP’s en ESP’s.