Headings_cases-11_Kwek.svg

Client / New Forrest
Project / Kwekkeboom Oven
Category / packaging design

Het klassieke merk Kwekkeboom heeft de Nederlandse snackcategorie opnieuw uitgevonden door een assortiment snacks te introduceren die in de oven bereid kunnen worden in plaats van in de traditionele frituurpan. Lekker, makkelijk te maken, en natuurlijk gezonder.

Cases_uitgebouwd_afloop-16.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-17.jpg

Het team van Kwekkeboom vroeg Mountain om een identiteit en verpakkingsontwerp te bedenken voor hun oven-assortiment. Deze identiteit zou niet alleen deze nieuwe manier van snacken promoten, maar ook een statement maken dat de huidige concepten over snacks doorbreekt. We waren ook nauw betrokken bij de ontwikkeling van een 'innovatietrechter', en met succes!

Het eerste wat we deden was kiezen voor de atypische paarse kleur en een ander type verpakking om direct merkherkenning en impact op het schap te creƫren. Een keuze die een enorme impact heeft gehad. Paars is sindsdien categoriebepalend geworden voor ovensnacks. We onderwierpen ook het logo aan een flinke upgrade. Een complete opdracht met een verbluffend resultaat.


Cases_uitgebouwd_afloop-19.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-18.jpg

De impact was zo groot dat Kwekkeboom rijkelijk werd beloond met diverse retailprijzen en designprijzen. Zoals het Gouden Wiel voor de beste productintroductie.